Marta Caño i Caterina Canyelles, de l’Institut Públic Maria Espinalt de Barcelona, ens expliquen com treballen en un centre d’ESO (i ara inicia Batxillerat) sense notes. Ens parem en diversos moments, instruments i reflexions que aquesta manera tan diferent de fer ens provoquen. Per exemple, com pot ser l’avaluació acordada entre l’alumne i el docent? Com pot ser que aquesta entrevista sigui un dels millors moments del procés d’avaluació?
Episodio 11 del podcast: Els alumnes no es comparen entre ells amb l’avaluació criterial i desapareixen els rànquings
Carles Zurita i Josep Maria Piulachs ens introdueixen al món de l’EF sense notes que, des de l’avaluació formativa i els plans personalitzats, els permeten arribar a canviar les relacions professor-alumne i fins i tot entre alumnes.
Episodi 10 del podcast: Eliminar les notes no és la causa sinó la conseqüència
Tornem a conversar amb Jaume Feliu. En aquesta ocasió, en Jaume ens fa reflexionar sobre quines metodologies tenen sentit en un context d’aprenentatge sense notes.
Episodi 9 del podcast: en el pati ningú resol els conflictes amb un negatiu
Tornem a conversar amb en Jaume Feliu. El tema central de la xerrada és la nota com a mecanisme de control: positius, negatius i autoregulació se’ns confonen amb la qualificació del grau d’assoliment dels objectius. Però realment, què és un positiu?
Episodi 8 del nostre podcast: qualificar instruments vs. qualificar objetius
En Jaume Feliu ens comparteix la seva visió sobre la qualificació com un reflex dels objectius que s’han proposat a l’inici. Debatem també sobre la qualificació dels instruments i si aquesta qualificació es correlaciona o no (i quant) amb la qualificació dels objectius.
Setè episodi del podcast: Tenir moltes dades o tenir bones dades
Objectivitat, quantificació, rúbriques i llistes. La Mariana i la Belén xerren sobre tots aquests aspectes i com ens fan ser menys eficaços amb més feina.
Sisè episodi del podcast: Testimonio – Reduciendo las notas en FP
Daniel Serra ens explica la transformació del seu centre: «el meu major és que no tenia aules de teoria suficient» és el detonant que, el 2009, els va animar a emprendre el camí.
Instruments d’avaluació: la base d’orientació
Una base d’orientació no és més que una llista amb els aspectes que cal tenir en compte abans de dur a terme una tasca o amb els passos a seguir per realitzar-la. De fet, a l’equip de coordinació de Sense notes, ens agrada més anomenar-lo Full de ruta, ja que descriu millor el que és, però a hores d’ara ja no li canviarem el nom.
Continue reading “Instruments d’avaluació: la base d’orientació”Cinquè episodi de podcast: El bon feedback tendeix a l’autodestrucció
Ja hem publicat un nou episodi del podcast. Mariana Morales ens parla de com passar d’un bon feedback realitzat pel docent a l’autoavaluació i a la coavaluació. També dialoguem sobre com l’esforç inicial s’amortitza en els cursos successius.
Instrument d’avaluació: Q-Sort
El Q-sort és un instrument d’avaluació inicial, proposat per l’estadista americà William Stephenson (1953), que permet promoure una reflexió profunda en l’alumnat i permet als mestres conèixer les idees generals de la classe. Donem a l’alumnat 16 frases i que ha d’ordenar segons el seu grau d’acord.
Continue reading “Instrument d’avaluació: Q-Sort”