Parlem amb en Pedro Ramos sobre proves d’avaluació de matemàtiques aprofundint diversos elements de PISA, TIMSS, IGCSEs, Singapur, Selectivitat, etc.
Episodi 41: «Li diu a la IA “m’han demanat un treball de …” i li dona
Episodi 40: «Aquest vertigen que entri gent a classe»
Des de Pontevedra, Puerto Blanco de Santiago (FP Bàsica) y Jose San Jorge San Jorge (FP Superior) ens parlen de com un programa d’observació els va permetre començar a intercanviar idees, lectures i dinàmiques d’aula entre companys. Obrir les portes de l’aula, veure i ser vist, (auto)avaluar la pràctica docent per fer-ne una transformació i mirar enrere amb un interessant «Per què no ho vaig fer així l’any passat?»
Episodi 39: «Si hi ha algun percentatge, serà sobre els objectius que tenim»
Elena Ferro, professora de Matemàtiques a Secundària i Batxillerat ens explica el seu camí personal pel que fa a l’avaluació. Reflexions, lectures, i formació, convertides en accions concretes i tangibles no només a la seva aula, sinó a nivell de centre. Amb l’aprenentatge de tots els alumnes al punt de mira, escombra en aquesta conversa des de les seves reflexions sobre la nota numèrica a partir de percentatges fins a la comunicació amb les famílies i la formació docent.
Episodi 38: “És una comunitat i ens agrada estar aquí”
Parlem amb tres alumnes de Batxillerat de l’innovador centre Learnlife Barcelona, Sofia Hellín, Fiona Comelam i Lorenzo Schulze i amb el director d’innovació i aprenentatge Devin Carberry. En aquest pòdcast ens expliquen com aprenen en aquest centre i l’elevat nivell d’autonomia que tenen els alumnes segons la maduresa. En primera persona escoltem com troben i segueixen les seves passions alhora que segueixen el currículum corresponent al nivell educatiu on estan, en un entorn que els acull com a comunitat d’aprenentatge i amb la participació de les famílies.
Episodi 37: “A cada aula ens podem trobar 2 o 3 persones amb dislèxia”
Xerrem avui sobre dislèxia amb Beatriz Martín del Campo, professora de la Universitat de Castella-la Manxa en el grau de Logopèdia.
Us deixem amb l’episodi més complex de titular on han estat finalistes frases com:
“Si la lectura no els deixa accedir al coneixement de forma apropiada, haurem de cercar formes en què puguin construir el seu coneixement.”
“Jo no entenc per què es fa servir la llengua escrita per avaluar.”
i
“Ai, mira, soc dislèxic. No soc ximple”
Episodi 36: “Quan la nota passa a un segon pla, s’obren oportunitats per a altres coses”
Creuem fronteres fins a Xile per compartir impressions amb dues formadores, Valeria Troncoso i Carolina Salinas. Discutim, des de la perspectiva del formador que acompanya en la transformació cap a l’avaluació formativa, les dificultats que suposa, les estratègies que ens ajuden, els motius que ens hi porten… I de la possibilitat de tenir un germanet a SinNotas-Xile!
Episodi 35: “Si ho fa malament per escrit, tu pots interpretar que allò no ho sap”
Episodi 34 del podcast: “El regal més gran que el sistema educatiu pot fer és acostumar-te a pensar contínuament sobre les coses”
Xerrem a l’últim podcast de la temporada amb la María Nila Pérez, coordinadora del projecte Matemàtiques Newton Canàries. En aquesta xerrada, la Nila ens parla des de la seva experiència des de la jove Mestra que repetia el mateix que havia viscut, fins a la mestra que no “treia” a la pissarra, sinó que “acompanyava” a la pissarra.