Episodi 31 del podcast: “Valora en què pot millorar i dona-li una idea de com fer-ho”

Mariana Morales xerra avui amb la Belén Carrascón, que ens explica com un canvi de mirada sobre l’avaluació els va portar a fer petits canvis que, de mica en mica, han anat calant en totes les dinàmiques d’avaluació. També ens parla de com ells han trobat l’equilibri per conviure alhora amb la nota i l’avaluació formativa.

Episodi 30 del podcast: «L’avaluació formativa ho ha d’impregnar tot»

Parlem amb en Tolo Berrocal i amb les seves alumnes de 5è de Primària, la Laia i l’Ainhoa. Entre altres idees que podem portar a classe, en Tolo ens explica que mira el vídeo de “La papallona d’Austin” amb els alumnes com una manera d’entendre l’avaluació formativa, aprendre des dels errors i donar feedback. També parlem de tiquets de sortida, de fulls de registre, de l’aprenentatge com a objectiu i del feedback que arriba a les famílies.
La Laia i l’Ainhoa, amb el seu testimonis, transmeten la mentalitat de creixement que es crea treballant així a l’aula.

Episodi 29 del podcast: “Jo veia que no sabia acompanyar aquests processos”

Arran de les anàlisis de PISA sobre l’ansietat matemàtica als alumnes espanyols, entrevistem en aquest podcast Rocío Garrido, professora de Didàctica de les Matemàtiques de la Universitat Autònoma de Madrid. Rocío ens dona les claus de què ens referim quan diem “sentit socioafectiu” i com podem realitzar canvis metodològics a peu d’aula que, des de l’avaluació formativa, ens permetin acompanyar els alumnes en la construcció d’una relació més sana amb la disciplina.

Episodi 28 del podcast: “Per tal que un estudiant pugui aprendre bé, necessita algú que li doni suport”

La Lia, l’Amanda i la Júlia, alumnes de 2n i 3r de l’ESO de l’Institut Angeleta Ferrer de Barcelona ens expliquen com funciona aquest centre on les famílies, el professorat extern, els professors i els mateixos alumnes participen del moment final de l’avaluació d’uns aprenentatges que succeeixen de manera autodirigida.

Episodi 27 del podcast: “Necessitàvem una eina que personalitzés l’aprenentatge”

Dácil González i el seu alumne de 6è de Primària, Raúl Prieto, del col·legi Alameda d’Osuna a Madrid, ens expliquen com MONK els ha ajudat amb l’avaluació formativa i la personalització de l’aprenentatge a l’assignatura de matemàtiques. El camí de l’escolta a l’alumne, la recerca de la construcció de la competència de manera complementària al saber i l’objectiu de treballar de manera integral amb els alumnes es va construint en el discurs de’n Dàcil i es constata en les aportacions del Raúl.

Episodi 24 del podcast: “En qualsevol moment podien aconseguir estrelles de coses passades”

Gregorio Morales i la seva alumna de 1r d’ESO Maria ens expliquen com funciona una Aula per pensar (Thinking Classroom, basada en el llibre de P. Liljedahl) i com la proposta d’avaluació encaixa perfectament amb una avaluació formativa i competencial. Si tens dubtes de com convertir les teves anotacions d’avaluació formativa en qualificacions, aquí tens una proposta innovadora, motivadora i alineada amb la normativa.