Xerrem avui sobre dislèxia amb Beatriz Martín del Campo, professora de la Universitat de Castella-la Manxa en el grau de Logopèdia.
Us deixem amb l’episodi més complex de titular on han estat finalistes frases com:
“Si la lectura no els deixa accedir al coneixement de forma apropiada, haurem de cercar formes en què puguin construir el seu coneixement.”
“Jo no entenc per què es fa servir la llengua escrita per avaluar.”
i
“Ai, mira, soc dislèxic. No soc ximple”
Episodi 36: “Quan la nota passa a un segon pla, s’obren oportunitats per a altres coses”
Creuem fronteres fins a Xile per compartir impressions amb dues formadores, Valeria Troncoso i Carolina Salinas. Discutim, des de la perspectiva del formador que acompanya en la transformació cap a l’avaluació formativa, les dificultats que suposa, les estratègies que ens ajuden, els motius que ens hi porten… I de la possibilitat de tenir un germanet a SinNotas-Xile!
Episodi 35: “Si ho fa malament per escrit, tu pots interpretar que allò no ho sap”
Episodi 34 del podcast: “El regal més gran que el sistema educatiu pot fer és acostumar-te a pensar contínuament sobre les coses”
Xerrem a l’últim podcast de la temporada amb la María Nila Pérez, coordinadora del projecte Matemàtiques Newton Canàries. En aquesta xerrada, la Nila ens parla des de la seva experiència des de la jove Mestra que repetia el mateix que havia viscut, fins a la mestra que no “treia” a la pissarra, sinó que “acompanyava” a la pissarra.
Episodi 33 del podcast: “Canviar l’avaluació va fer que canviés tota la dinàmica de l’aula”
Episodi 32 del podcast: «Dades-Operació-Solució?»
Episodi 31 del podcast: “Valora en què pot millorar i dona-li una idea de com fer-ho”
Mariana Morales xerra avui amb la Belén Carrascón, que ens explica com un canvi de mirada sobre l’avaluació els va portar a fer petits canvis que, de mica en mica, han anat calant en totes les dinàmiques d’avaluació. També ens parla de com ells han trobat l’equilibri per conviure alhora amb la nota i l’avaluació formativa.
Episodi 30 del podcast: «L’avaluació formativa ho ha d’impregnar tot»
Parlem amb en Tolo Berrocal i amb les seves alumnes de 5è de Primària, la Laia i l’Ainhoa. Entre altres idees que podem portar a classe, en Tolo ens explica que mira el vídeo de “La papallona d’Austin” amb els alumnes com una manera d’entendre l’avaluació formativa, aprendre des dels errors i donar feedback. També parlem de tiquets de sortida, de fulls de registre, de l’aprenentatge com a objectiu i del feedback que arriba a les famílies.
La Laia i l’Ainhoa, amb el seu testimonis, transmeten la mentalitat de creixement que es crea treballant així a l’aula.
Episodi 29 del podcast: “Jo veia que no sabia acompanyar aquests processos”
Arran de les anàlisis de PISA sobre l’ansietat matemàtica als alumnes espanyols, entrevistem en aquest podcast Rocío Garrido, professora de Didàctica de les Matemàtiques de la Universitat Autònoma de Madrid. Rocío ens dona les claus de què ens referim quan diem “sentit socioafectiu” i com podem realitzar canvis metodològics a peu d’aula que, des de l’avaluació formativa, ens permetin acompanyar els alumnes en la construcció d’una relació més sana amb la disciplina.
Episodi 28 del podcast: “Per tal que un estudiant pugui aprendre bé, necessita algú que li doni suport”
La Lia, l’Amanda i la Júlia, alumnes de 2n i 3r de l’ESO de l’Institut Angeleta Ferrer de Barcelona ens expliquen com funciona aquest centre on les famílies, el professorat extern, els professors i els mateixos alumnes participen del moment final de l’avaluació d’uns aprenentatges que succeeixen de manera autodirigida.